FAQ - Vanliga frågor

Här har vi samlat våra vanligast ställda frågor från er kunder och deras svar.

Är det så att du fortfarande inte hittar svaret på din fråga hjälper vår kundsupport gärna till. 

kundsupport_ritning
Det går bra att dela upp leveransen av din order på olika datum. Fyll i önskat leveransdatum per orderrad i kundvagnen. OBS, vi kan inte hantera olika leveransdatum på samma artikel. Till exempel om du vill ha 2 st växlar vid ett tillfälle och 5 st växlar vid ett annat tillfälle. Då hänvisar vi till mejl eller telefon alternativt att du lägger flera orders via webben. 

Ja. Lägg de önskade artiklarna i din kundvagn och klicka sedan på "Spara som ordermall" när du står i kundvagnen. Ange önskat namn och tryck på "Spara kundvagn som mall". Du hittar sedan dina sparade ordermallar under Mina sidor. Där kan du smidigt lägga till eller ta bort artiklar samt duplicera ordermallen eller lägga ordermallen direkt i kundvagnen.

För att kunna handla av oss behöver du bli kund. Vi säljer endast till företag och är du privatperson hänvisar vi dig till grossister och återförsäljare. För att bli kund behöver vi organisationsnummer och kontaktuppgifter. Självklart kan ni vara flera användare per kundnummer om ni behöver det. Ansök om att bli kund här.

Stora delar av vårt sortiment kan beställas via webben dygnet runt. Du ansöker om att bli webbkund här.

Vi använder oss som standard av Posten Företagspaket vid försändelser. Det går även bra att använda sig av någon annan speditör med eget avtal om så önskas. 

Kontakta kundsupport för val av annat leveranssätt. För standardleverans med Posten kan du lägga order via telefon, mail och fax fram till 15.30 för utleverans samma dag.

Via webben kan du lägga order fram till 16.30 för att vi ska skicka varorna samma dag. Detta förutsatt att de finns på lager. För senast orderläggning med övriga leveranssätt, kontakta kundsupport.


Artiklar som du har på ett avtalat buffertlager hos oss måste beställas genom att kontakta kundsupport.

Om du inte hittar svar på din fråga här, är du alltid välkommen att kontakta vår kundsupport.

Ja, det går bra. Av säkerhetsskäl vill vi att du ansöker om en eller flera alternativa leveransadresser. Det gör du enkelt genom att använda vårt formulär här eller kontakta oss via mejl eller telefon. När du sedan gör klart din order kommer du kunna välja på de adresser som vi har lagt till på ditt konto. Du kan även se de aktuella leveransadresserna du har under Mina sidor. Om du vill ta bort en leveransadress, hör av dig till oss via mejl eller telefon.

Du kan inte ändra en lagd beställning själv via webben. Däremot kan du kontakta kundsupport för att få hjälp med ändringar eller tillägg/avdrag. Kontakta oss snarast då vi plockar din order så fort som möjligt.

När du loggat in ser du aktuellt lagersaldo genom att klicka på artikelnumret. När du lagt artikeln i din kundvagn kan du även se leveranstid på eventuella beställningsvaror.

När du har loggat in på hemsidan så hittar du all din orderhistorik under Mina sidor. Där kan du söka efter datumintervall och sedan på ordernummer. Klicka sedan på "Visa orderdetaljer" så kan du se artiklar, pris och datum.

Ja, det går bra att välja en temporär leveransadress i kassan. Observera att vi endast skickar leveranser till företagsadresser. 

Din kundvagn sparas på din användare vilket gör att du kan jobba med den på flera olika enheter utan att förlora information. Du även spara din kundvagn som en ordermall, se nedan.

Varje kund hos oss kan ha flera användare. Dessa användare kan ansöka om att bli webbkunder och logga in oberoende av varandra. Användarnamnet kommer vara maildressen du ansöker med och lösenordet kan du välja själv första gången du loggar in. Kom ihåg att förvara användaruppgifter på ett säkert sätt för att motverka missbruk.

Vid fraktskadat gods ska synlig fraktskada alltid anmälas direkt till chauffören vid mottagandet, oavsett vilken transportör som används. Anmälan ska även ske till den speditör som använts. Vid ej synlig skada, så kallad "uppackningsskada" ska anmälan alltid ske till den speditör som använts. Anmälan kan göras inom 7 dagar efter att godset ankommit. Emballage och fraktdokument måste sparas tills speditören aviserar att det ej behövs längre eller att ärendet är avslutat. Vi önskar ett foto på skadan samt en kopia på anmälan alternativt ett ärendenummer om vi ska hjälpa till att ställa krav mot speditören.

Vi använder oss av Posten som standardspeditör. För Postens prislista samt hör om andra leveranssätt vänligen kontakta kundsupport.

När du loggat in hittar du priserna på artiklarna genom att klicka på artikelnumret. Då ser du dina aktuella priser inklusive eventuella avtalade rabatter och nettopriser. När du lagt artikeln i din kundvagn så ser du mer detaljerad information angående baskurs etc. Läs mer om våra köpvillkor här. Observera att artiklar som du har fått en offert på från din säljare måste beställas via säljaren eller genom att kontakta kundsupport.

När du är inloggad kommer vi direkt visa ditt unika pris och vårt aktuella lagersaldo för alla artiklar som vi säljer via webben. Övrigt sortiment beställs genom att begära offert eller kontakta kundsupport. Har du ett artikelnummer som du inte hittar på vår hemsida och som du vill beställa, kan du alltid testa att använda vår "Snabbregistrera artiklar" i kundvagnen. 

Du kan använda vilken modern webbläsare du vill. Vi rekommenderar däremot att du inte använder äldre versioner då en del funktionalitet och layout inte stöds.

Kundsupport

Vår kundsupport svarar på alla typer av frågor.

phone 075 - 242 44 44

Skicka e-post Skicka e-post